Forrige side
5.2 Ansvarlige produkter
Neste side
Forrige side
5.2 Ansvarlige produkter
Neste side

Ansvarlige produkter

Bilde

Valget du tar i kyllingdisken, er større enn du kanskje tror. Det er et verdivalg.

Solvinge er rangert som Norges mest bærekraftige merkevare for kylling

For tredje år på rad, er Solvinge rangert som den mest bærekraftige merkevaren for kylling. I Sustainable Brand Index, Europas største uavhengige merkevarestudie om bærekraft, klatrer Solvinge ni plasseringer, og er rangert som den 14. mest bærekraftige av alle merkevarer i Norge.

Bilde
Vi er veldig glade for at forbrukeren bryr seg om dyrevelferd og miljø, og ser at verdivalgene vi tar er viktig for alle som kjøper kylling.
Bilde

110 millioner middager

Vi tilbyr et fullstendig sortiment av ferske, grillede, bearbeidede, serveringsklare og fryste kyllingprodukter. Produktene får du kjøpt over hele landet i butikker, på restauranter og hoteller. Målet vårt er å øke andelen saktevoksende kylling i markedet.

Kylling er sunt

Norsk Kylling er tilsluttet Helsedirektoratets intensjonsavtale for et sunnere kosthold. Vi samarbeider med helsemyndighetene og resten av matbransjen for å gjøre det enklere for forbrukeren å ta sunne valg.

I Helsedirektoratets kostråd fra 2024 står det: Hvitt kjøtt er næringstett og bidrar med protein, B-vitaminer, selen og andre næringsstoffer i kostholdet.

Fri for allergener

Alle produkter er fri for allergener, med unntak av ost (melkeprotein) i ostepølser. Det gjør produktene våre mer tilgjengelige for personer med matintoleranser og allergier, og bidrar til å gjøre det enklere for flere å velge trygge alternativer i hverdagen.

Uten unødvendige tilsetningsstoffer

I Norsk Kylling tilstreber vi å redusere bruk av tilsetningsstoffer som kan ha negativ påvirkning på helse. Produktene våre er uten:

  • Karregenan (E407)

  • Mono- og diglyserider av fettsyrer (E471)

Rå stykningsdeler (kjøle- og ferskvare), er også uten tilsatt vann/saltlake.

Neste side
5.3Vekst og fornyelse