Vi bygger en grønn verdikjede
Vi skal i alle beslutninger tenke større enn oss selv, tenke sirkulært, og bidra til ansvarlige initiativer for bærekraftig matproduksjon. Dette gjenspeiler arbeidet vårt i hele verdikjeden.
Veien til lavere utslipp
2024 var nok et år preget av vekst. Vi har ambisjoner om å vokse videre, og i årene framover skal vi produsere enda mer mat. Da trenger vi flere fjøs, mer fôr og mer energi, for å nevne noe. For at kylling skal fortjene sin plass på den fremtidige menyen, må vi tenke nytt og helhetlig.

Ambisiøst utviklingsarbeid
– I Norsk Kylling er ansvar en integrert del av strategien. Når ansvar er vevd inn i alle beslutninger, trekker hele organisasjonen i samme retning. Vi har kommet langt, men har fortsatt en vei å gå. Derfor skal vi fortsette arbeidet med å kutte utslipp – fra jord til bord. Vi skal også bli enda bedre til å utnytte de fantastiske mulighetene som ligger i verdikjeden. Gjennom samarbeid og innovasjon bygger vi en stadig mer bærekraftig virksomhet, som skal levere kylling i mange år framover.
Fremtidens matproduksjon må være både ansvarlig og ambisiøs. Vi beviser at vekst, god dyrevelferd og lavere utslipp kan gå hånd i hånd.
- Gisle Bakken, sjef bærekraftig innovasjon
Reduksjon i klimafotavtrykk (%)
Reduksjon i utslipp per kilo kylling siden 2020. Stiplet linje viser mål for 2025 og 2030